Pozycjonowanie strony Wrocław Warszawa Katowice

Jeszcze do niedawna można było napisać, że pozycjonowanie regionalne – inaczej lokalne – jest tańsze niż ogólne czy też ogólnokrajowe. Obecnie jednak należy postawić gwiazdkę i wymienić branże czy raczej branże w powiązaniu z miejscowościami, których to nie dotyczy. Na początek doprecyzuję jednak co to takiego to pozycjonowanie lokalne. Otóż chodzi o pozycjonowanie fraz zakończonych nazwą miasta. Może to być zatem: pozycjonowanie stron Wrocław, usługi geodezyjne Kraków, zegarmistrz Warszawa, strony internetowe Katowice, prawnik Szczecin.

Kiedy takie pozycjonowanie ma sens? Przede wszystkim wtedy, gdy obszar działania firmy jest zasadniczo ograniczony do jednej lub kilku miejscowości. W tej sytuacji nie ma ekonomicznego uzasadnienia pozycjonowanie droższych fraz ogólnokrajowych, przede wszystkim z dwóch względów. Po pierwsze – efekty nie przełożą się na zwiększenie sprzedaży, a przecież o to przede wszystkim chodzi. Przykład: cóż z tego, że strona firmy jest doskonale wypozycjonowana na frazę “dobry zegarmistrz”, jeśli nasz zegarmistrz zajmuje się wyłącznie naprawami wykonywanymi w stacjonarnym punkcie zlokalizowanym we Wrocławiu i choćby był to najlepszy specjalista w kraju, to klient z Suwałk do niego nie przyjedzie. Co więcej, to że strona jest wypozycjonowana na frazę „dobry zegarmistrz”, nie oznacza, że będzie pojawiać się wysoko na frazę “dobry zegarmistrz Wrocław”, z której mógłby pozyskiwać więcej klientów.

Po drugie – takie pozycjonowanie ma sens także wtedy, gdy na podstawie doświadczenia wiemy, że z różnych względów klienci wolą skorzystać z usług firmy posiadającej siedzibę lub oddział w tej samej miejscowości, choćby nawet była to usługa świadczona zdalnie. Czasem budzi to większe poczucie bezpieczeństwa, a czasem wynika z preferencji osobistego spotkania przed zawarciem umowy, rozmowy, rozwiania wątpliwości.

Zdarza się jednak i tak, że frazy lokalne nie są wcale tańsze niż ogólne. Dotyczy to głównie branż “obleganych”, czyli np. stron firm czy osób świadczących usługi noclegowe w miejscowościach turystycznych. Przykładem takiej frazy może być “nocleg Zakopane”, “pensjonat Łeba”. W tym przypadku strona musi konkurować z wieloma innymi stronami o podobnej tematyce, co powoduje, że jej wypozycjonowanie wymaga większego nakładu i czasu pracy, a w konsekwencji przekłada się to na cenę usługi.

Tak czy inaczej, przed zleceniem usługi pozycjonowania strony internetowej należy przemyśleć frazy i dokonać wyboru tych najbardziej trafnych z punktu widzenia klienta. Pozwoli to przełożyć wydatki związane ze świadczoną usługą, na zysk wynikający z pozyskania nowych klientów. W razie wątpliwości możemy pomóc Państwu wytypować te najbardziej popularne.