Zalety pozycjonowania strony w Google
Wyszukiwarka Google zdominowała polski rynek w zakresie wyszukiwania stron internetowych w sieci. Dlatego też to na niej koncentruje się większość firm, które chcą, aby ich strony internetowe były odnajdywane przez klientów. Pomijając kampanie sponsorowane, które nie są przedmiotem tego artykułu, ich działania ukierunkowane są na pozycjonowanie strony. Samo zaś pozycjonowanie koncentruje się na dwóch aspektach. Są one uzależnione od branży i docelowej grupy klientów. Możemy zatem mówić o pozycjonowaniu ogólnym (lub też ogólnokrajowym) albo lokalnym (czy też regionalnym), w którym istotną rolę odgrywają mapy.
Bez względu na to, jaki rodzaj pozycjonowania wybierze Klient, pozycjonowanie strony ma niewątpliwie wiele zalet. Wśród nich można wymienić:
1. Większą widoczność strony
To główny cel pozycjonowania – na stronę należy „ściągnąć” jak najwięcej potencjalnych klientów. Pozycjonowanie strony internetowej pozwala na uzyskanie wyższych miejsc w wynikach wyszukiwania, co z kolei powinno prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie. Analizy wymaga przełożenie tego ruchu na potencjalnych klientów, a nie na osoby, które trafiły na stronę niejako przez przypadek. Istotną kwestią jest więc odpowiedni dobór pozycjonowanych fraz, w ścisłej współpracy z Klientem. Jeśli, mimo dobrej widoczności strony, na odpowiednie frazy, nie wzrasta zainteresowanie produktami (pozycjonowanie nie ma przełożenia na zyski), należy zastanowić się nad samą zawartością strony, czemu poświęcę osobny artykuł.
2. Zwiększoną atrakcyjność dla użytkowników
Często klienci, szukając określonych produktów, wpisują w okno wyszukiwania kilka podobnych fraz. Strony internetowe, które znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania na kilka z nich, stają się bardziej atrakcyjne przez rozpoznawalność. To bardzo istotny element w zakresie utrwalania marki. Przy dobrej jakości strony i produktów często prowadzi do tego, że klienci trafiają później bezpośrednio na stronę, gdyż spodziewają się odnalezienia na niej towarów czy usług, których aktualnie potrzebują. Nie mają więc potrzeby korzystania z wyszukiwarki.
3. Konkurencyjność branży
Pozycjonowanie strony internetowej pozwala na zwiększenie konkurencyjności w branży. Czym więcej wartościowych stron jest wyświetlanych na określone zapytania, tym lepiej dla użytkowników, którzy mogą porównać oferty. Jednocześnie lepiej dla właścicieli strony, gdyż użytkownik identyfikuje ją jako część branży.
4. Większą efektywność działań marketingowych
Aby wypromować swoje produkty, firmy podejmują zróżnicowane działania marketingowe, gdyż błędem jest zakładać, że klienci trafią do nas tylko z jednego źródła. Pozycjonowanie strony internetowej jest jednym z filarów dobrze prowadzonej kampanii. Zwiększając efektywność działań marketingowych, umożliwia dotarcie do grupy potencjalnych klientów poszukujących produktów przez wyszukiwarkę Google.
5. Wzrost zaufania
Strony internetowe, które znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania, są uważane za bardziej wartościowe i godne zaufania przez użytkowników.
Warto jednak pamiętać, że pozycjonowanie strony internetowej wymaga ciągłego dostosowywania do zmieniających się wymagań wyszukiwarki oraz zmieniającego się rynku klientów i jest to proces długoterminowy.
Aby ograniczyć klientom ryzyko pozycjonowania na nietrafione frazy w TOP10, opracowaliśmy ofertę szerokiego pozycjonowania w rozliczeniu za kliknięcia, czyli faktyczne wejścia na stronę. Jeśli informacje zamieszczone na stronie Państwa zainteresowały, zapraszamy do indywidualnego kontaktu.