Strona internetowa to wizytówka firmy w internecie. Jest ona szczególnie istotna, gdy firma kontaktuje się z klientami wyłącznie lub w znacznym stopniu online. Kogo w tej sytuacji obchodzi siedziba w najlepszym biurowcu w centrum, jeśli nie zamierza tam pojechać? Dla takiego klienta znaczenie ma strona internetowa.
Warto zatem zwrócić uwagę na:
- wygląd strony: jej czytelność, intuicyjność, treści (rzetelne, nie odstraszające, nie pisane tylko pod seo, ale czytelne dla klienta), nie zasypywanie klienta wyskakującymi komunikatami i komunikatorami,
- szybkość wczytywania się strony, która jest zmorą wielu właścicieli, a właściwie użytkowników; jest to kwestia właściwej optymalizacji strony i umieszczenia jej na dobrych serwerach, które podołają zarówno jej wielkości jak i prognozowanemu ruchowi. To istotny element, gdyż może skutecznie odstraszyć klienta (ludzie są coraz bardziej niecierpliwi).
W celu sprawdzenia szybkości funkcjonowania strony na urządzeniach mobilnych oraz desktopach polecam narzędzie Google PageSpeed Insights
Szybkość wczytywania się strony ma także wpływ na jej pozycjonowanie;
- zamieszczenie danych kontaktowych oraz rzetelnych informacji o firmie – niestety nadal w sieci funkcjonuje wiele stron, na których trzeba dobrze wczytać się w regulaminy, by dowiedzieć się do kogo należą. Są nawet takie, gdzie i to nie pomaga. Z pewnością takie sytuacje nie wzbudzają zaufania klientów;
- bezpieczeństwo – to temat rzeka, zapewne poświęcę mu osobny artykuł. Tutaj tylko nadmienię, że jest ono niezwykle istotne z dwóch punktów widzenia: zainfekowania strony, która wyświetla po zainfekowaniu inną treść (lub też przekierowuje na inny adres) oraz bezpieczeństwa klientów, którzy ściągają z niej jakieś pliki lub też dokonują transakcji po zalogowaniu się.
Jakość strony internetowej ma zatem bezpośrednie przełożenie na jej odbiór przez klientów (zaufanie do firmy lub odstraszenie od niej), a także na jej miejsce w wynikach wyszukiwarek.