Google Pingwin 3.0 i pozycjonowanie

Z początkiem października na konferencji Search Marketing Expo, Gary Illyes zapowiedział, o nowej wersji Pingwina, że to nie będzie tylko zwykła aktualizacja, ale całkowite przepisanie algorytmu rankingowania stron.
Google chce, aby wprowadzona zmiana była zadawalająca zarówno dla właścicieli stron internetowych, jak i użytkowników wyszukiwarki.
Po kilku tygodniach od opublikowania informacji, w sobotę 18 października 2014 roku Google wdrożyło nową wersję pod o nazwie Pingwin 3.0.

Jakie nowości wprowadza aktualizacja Pingwin 3.0 ? Poniżej bardzo wstępna lista:
– obniża pozycję domen, które były pozycjonowane przez przekierowanie 301, ale miały mnóstwo nienaturalnych linków,
– podnosi pozycję domen, które były pozycjonowane przez przekierowanie 301, ale były to naturalne linki, odzyskane w oparciu o metodę broken link building,
– podnosi pozycję domen, które nie mają linków z typowych do tej pory miejsc, jak katalogi, niskiej jakości blogi i fora internetowe.

Pamiętajmy jednak, że obecnie na pozycję strony ma wpływ wiele czynników rankingowych, a ta aktualizacja była przygotowywana od ponad roku i może obejmować znacznie więcej, niż inną ocenę linków prowadzących do strony.