Dlaczego strona nie jest odnajdywana w Google?

Jak poprawić pozycję strony w wyszukiwarce?

Może być wiele powodów, dla których Twoja strona internetowa nie jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania Google. A jeśli nawet jest, to nie tak wysoko jak byś chciał/chciała, przez co trudno ją odnaleźć potencjalnym klientom. Dziś omawiamy kilka podstawowych czynników, które mogą wpłynąć na widoczność strony internetowej w wyszukiwarce:

1. Brak optymalizacji SEO

Aby Twoja strona była wyświetlana w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe, musi być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek internetowych. Musisz zastosować właściwie dobrane metatagi, nagłówki i treść, które będą zawierać odpowiednie słowa kluczowe, na których Ci zależy.

2. Niska jakość treści

Treści na Twojej stronie muszą być unikalne i wartościowe dla użytkowników, jeśli mają wpłynąć na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Nie mogą one powielać treści z innych stron. Nie mogą być także agresywnie zoptymalizowane pod pozycjonowanie. Powinny być za to odpowiedniej długości; napisane w sposób przyjazny dla użytkownika – w kontekście łatwości odnalezienia informacji.

3. Działania konkurencji  

Jeśli istnieje duża liczba stron internetowych o podobnej tematyce, wpłynie to na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Konkurencja też chce być odnajdywana w wyszukiwarce i należy przyjąć, że pozycjonuje się na te same lub zbliżone frazy. Jeśli robi to od dłuższego czasu i w poprawny sposób (jej strona jest umocniona i stabilna w wyszukiwarce), będziesz mieć utrudnione zadanie z wypromowaniem własnej strony. Co oczywiście nie znaczy, że jest to niemożliwe.

4. Niedawna publikacja strony

Jeśli Twoja strona jest nowa (szczególnie jeżeli dodatkowo znajduje się w nowej domenie), będzie potrzebować trochę czasu, aby została zindeksowana przez wyszukiwarki internetowe. Dopiero wtedy można ocenić, jak stronę „przyjęła” wyszukiwarka i będzie można pracować nad uzyskaniem wyższych pozycji w wynikach Google.

5. Problemy techniczne 

Problemy techniczne takie jak: błędy 404, nieaktualne mapy witryny, błędne odniesienia canonicali, atrybuty nofollow czy noindex i wiele innych czynników technicznych, mogą wpłynąć na widoczność Twojej strony w wyszukiwarce. Może mieć na to wpływ także jakość serwera hostingowego, prędkość wczytywania się strony, a także brak protokołu SSL.

Aby poprawić widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwania, warto zastosować zalecane praktyki SEO i upewnić się, że treść na stronie jest wartościowa i unikalna. Można również skonsultować się z specjalistą SEO w celu uzyskania bardziej szczegółowej analizy i porad dotyczących poprawy widoczności strony.