Na koszt pozycjonowania strony internetowej składa się wiele czynników, lecz głównie uzależniony jest on od trudności słów kluczowych, czyli konkurencyjności tych słów.
Cena uzależniona jest przede wszystkim od popularności określonego słowa kluczowego, tego, jak często dane słowo kluczowe jest wpisywane w okno wyszukiwarki oraz jak duża jest liczba wyników, a także ile stron konkurencyjnych pozycjonuje się na takie samo lub bardzo podobne słowo kluczowe.
Przykładem może być słowo kluczowe “meble”, które posiada znacznie większą popularność od frazy “meble drewniane”. Im popularność określonego słowa kluczowego jest większa, tym rosną koszty i trudność pozycjonowania danego słowa. Wysokość ceny uzależniona jest również od stron konkurencyjnych.
Bardzo ważnym elementem jest odpowiedni dobór słów, czy też fraz, kluczowych dla strony internetowej tak, aby zwiększyła się ilość potencjalnych klientów, którzy poszukują danych produktów czy usług. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe do pozycjonowania pozwolą na zmniejszenie kosztów pozycjonowania i zwiększenie skuteczności, czyli wzrost liczby odwiedzających.
Różne firmy oferują różne modele rozliczenia takie jak:
Miesięczna opłata zryczałtowana:
Jest to stała opłata miesięczna, która pokrywa koszty systematycznej pracy firmy pozycjonerskiej. Firma pozycjonerska nie bierze na siebie ryzyka i nie zakłada z własnych środków żadnych kwot na poczet pozycjonowania, dlatego opłaty są niskie i tak skalkulowane, że pokrywają w całości codzienną pracę firmy pozycjonerskiej.
Płatność za wyniki:
Model rozliczenia dotyczy tylko opłaty za osiągane efekty, czyli dopiero od momentu osiągnięcia konkretnych wyników w wyszukiwarce np. w TOP10 lub TOP-20 na określone frazy. Taka forma rozliczeniowa ma swoje zalety lecz również i wady.
Firma pozycjonerska w pierwszej fazie współpracy, gdy nie ma jeszcze wypracowanych efektów, nie otrzymuje wynagrodzenia, lecz z własnych środków finansuje koszty pozycjonowania. W momencie, gdy pozycjonowana strona internetowa zaczyna pojawiać się na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania zaczynają być naliczane opłaty – czyli opłata jest tylko za osiągnięte efekty.
Opłaty mogą być za TOP-10 czyli za pierwsze dziesięć wyników wyszukiwania, jeśli strona internetowa wśród nich się znajdzie po wpisaniu ustalonej frazy, lub też za TOP-20 na takiej samej zasadzie z tym, że rozliczeniu podlega pierwsze dwadzieścia wyników wyszukiwania. Cena każdej frazy jest wyższa niż w pozycjonowaniu przy opłacie stałej, gdyż uwzględnia ryzyko, które podejmuje firma pozycjonerska w momencie przyjęcia strony z rozliczeniem tylko za efekty.
Gwarancja efektów:
Bez względu na wybrany wariant rozliczenia, zazwyczaj praca firmy pozycjonerskiej wygląda i przebiega dokładnie w taki sam sposób, różnica polega tylko na rozliczeniu, czyli mówiąc wprost: na tym która ze stron umowy weźmie na siebie koszty początkowe i ryzyko związane z pozycjonowaniem strony.
Jeśli klient wybierze wariant niskiej opłaty stałej zryczałtowanej to bierze na siebie koszty początkowe i ryzyko, ponieważ zaczyna płacić od samego początku nie mając pewności czy przedsięwzięcie się powiedzie.
Jeśli klient wybierze opłatę tylko za osiągnięte efekty, to firma pozycjonerska bierze na siebie koszty początkowe i ryzyko. Klient nie płaci nic do czasu osiągnięcia efektów, lecz po ich osiągnięciu opłaty są tak skalkulowane, aby pokrywały wcześniej poniesione koszty i ryzyko firmy pozycjonerskiej.
Wybór zawsze należy do klienta.
Napisz: biuro@bbsoft.pl lub zadzwoń: 71-355-71-51