Nowe algorytmy wyszukiwania w Google

Z pierwszej informacji wynika, że od 21 maja została wdrożona nowa wersja Pandy, oznaczona wersją 4.0. Ta zmiana została zapowiedziana znacznie wcześniej na początku marca na konferencji SMX. Google zapowiedziało, że nowa Panda powinna pomóc małym przedsiębiorcom w zdobywaniu lepszych wyników w wyszukiwarce. Tym samym mają nadejść gorsze czasy dla dużych i rozbudowanych stron przepchanych z dużą ilością treści.

Od pewnego czasu krążą informacje w internecie na temat aktualizacji algorytmu Google. Wstępnie zostały wywołane przez informację podaną przez Matta Cuttsa na konferencji SMX, gdzie zakomunikował, że Google pracuje przy nowej wersji algorytmu o nazwie Panda 4.0. Pierwsze zmiany powinny być zauważalne już od piątku, lecz będą jeszcze spore wahania w wynikach do czasu pełnego ustabilizowania.

Aktualizacja kładzie nacisk na usuwanie z wyników i nakładanie kar za kopiowanie treści o niskiej jakości merytorycznej. Nacisk jest kładziony także na eliminowanie spamu internetowego.
Wprowadzenie Pandy jest konieczne i w pełni uzasadnione, aby przeciwdziałać nieetycznym praktykom pozycjonerskim. Dzięki tym zmianom pozbędziemy się dużej ilości bezwartościowych stron z wyników wyszukiwania i miejmy nadzieję otrzymamy przejrzyste i wartościowe wyniki.