Google chce wprowadzić do mobilnych wyników wyszukiwania oznaczenie, które będzie pokazywać (jeszcze przed wejściem na stronę) komunikat o szybkości ładowania witryny. Oznaczenie czerwone będzie wskazywać na powolne ładowanie strony. Oznaczenie żółte ładowanie zajmujące średnią ilość czasu. Oznaczenie zielone będzie wskazywać na bardzo dobrą szybkość ładowania strony. Oczywiście ma to na celu promocję witryn, które są zbudowane poprawnie i przyjazne dla użytkownika (w końcu czas ładowania strony ma duże przełożenie na komfort zapoznawania się z portalem) kosztem tych, które mają braki.
Google przygotowało specjalne narzędzie, które pozwala na ocenienie szybkości ładowania strony na urządzeniach mobilnych oraz komputerach stacjonarnych. Wystarczy wejść na: https://pagespeed.web.dev/ i wpisać adres swojej domeny. Po kilku sekundach analizy narzędzie sprawdzi, jakie braki ma strona i przyzna jej odpowiedni kolor (w skali od 0 do 100) wskaźnika ładowania szybkości. W przypadku, gdy strona nie jest responsywna, wynik dla urządzeń mobilnych będzie pominięty.
Narzędzie jest bardzo pomocne – podpowiada, co należy poprawić, aby strona ładowała się szybciej. Czasami zmiana rozdzielczości grafiki, kompresja danych, blokowanie renderowania lub wykorzystanie pamięci podręcznej przeglądarki potrafią z pułapu czerwonego (bardzo wolne ładowanie) wywindować portal na zielone pola wskaźników.
Czy i kiedy Google będzie brało pod uwagę wskaźniki szybkości dowiemy się niebawem. Już otrzymaliśmy ostrzeżenie, aby wziąć się za poprawki na stronach związane z typowym usability. Nie da się ukryć, że przeciętny internauta zwraca uwagę na szybkość ładowania strony oraz na wygodę przeglądania. Warto więc sprawdzić, czy portal ładuje się dostatecznie szybko i czy jest przyjazny dla użytkownika.
Napisz: biuro@bbsoft.pl lub zadzwoń: 71-355-71-51