Kiedyś można było wypozycjonować stronę wyłącznie poprzez odpowiednie dobranie jej tytułu, opisu i słów kluczowych. Później doszła konieczność jej właściwego linkowania. Następnie położono nacisk na treść. Aktualnie wyszukiwarki udoskonalają algorytmy „badające” tę treść, aby była ona wysokiej jakości, przyjazna, by odpowiadała na pytania zadane przez użytkownika. Jednocześnie istotne było i jest bezpieczeństwo, a zatem brak koni trojańskich na stronie, ale i stosowanie przez stronę protokołu https.
To właśnie strony posiadające certyfikaty SSL zostały uznane za bezpieczne i to one spychają coraz dalej strony oparte o protokół http. Myli się jednak ten, który sądzi, że wybór certyfikatu to prosta rzecz. Bez wdawania się w szczegóły protokoły te można podzielić na 3 kategorie: certyfikaty DV (domain validation), OV (organisation validation) oraz EV (extended validation). Różnią się one m.in. zakresem weryfikacji domeny i jej właściciela oraz siłą szyfrowania. Różnice w certyfikatach wynikają także z zakresu ochrony – jedne chronią pojedynczą domenę, inne także jej subdomeny (certyfikaty typu wildcard).
Co więcej, warto zwrócić także uwagę na urząd certyfikujący. Certyfikaty SSL wydawane przez duże instytucje np. certyfikaty Trustico czy Comodo są rozpoznawalne przez niemal wszystkie systemy operacyjne i przeglądarki internetowe. I to bez względu na to, ile kosztuje dany certyfikat.
Niestety na rynku jest sporo certyfikatów SSL, które nie są rozpoznawalne przez przeglądarki i to nie tylko te zupełnie niszowe. Kupując więc certyfikaty mniejszych firm lub firm lokalnych, warto sprawdzić najpierw czy strona będzie się dobrze wyświetlać w różnych przeglądarkach. W przypadku problemów z doborem odpowiedniego certyfikatu, chętnie udzielimy Państwu dokładniejszych wyjaśnień.
Oczywiście to nie jedyne istotne kwestie dla poprawnego indeksowania strony i osiągnięcia przez nią wysokich miejsc w wyszukiwarkach. Z istotnych elementów dla pozycjonowania strony należy wymienić jeszcze dbałość o szybkość wczytywania oraz dostosowanie do urządzeń mobilnych.