Lokalne pozycjonowanie stron Szczecin Koszalin Kołobrzeg

Dziś chcielibyśmy przybliżyć Państwu informacje na temat lokalnego pozycjonowania stron, nazywanego też pozycjonowaniem regionalnym. Te nazwy utarły się dla pozycjonowania fraz czy też słów kluczowych zakończonych nazwą miasta lub regionu. Przykładem takich fraz może być: pozycjonowanie stron Szczecin, strony internetowe Koszalin, kampanie Google Ads Kołobrzeg, sklep ze zdrową żywnością w Szczecinie, adwokat w Koszalinie. Celowo dobraliśmy takie frazy, aby wskazać Państwu zarówno plusy, jak i minusy pozycjonowania lokalnego.

Pozycjonowanie regionalne – czy to dobry pomysł?

I tak i nie; wszystko zależy od sytuacji. Z ekonomicznego punktu widzenia takie pozycjonowanie jest zazwyczaj tańsze od ogólnego, natomiast kluczową kwestią dla jego trafności jest odpowiedź na pytania: „na jakim rynku działa moja firma? Skąd pochodzą moi klienci?” Jeśli odpowiedź na to pytanie brzmi: „z całej Polski”, wówczas najlepszą opcją jest pozycjonowanie fraz ogólnych. Będzie to dobre rozwiązanie np. dla firm sprzedających swoje towary lub usługi przez Internet. Jeśli ktoś prowadzi sklep internetowy sprzedający np. grzejniki przesyłając je na teren Polski, to jego rynkiem zbytu będzie cały kraj, gdyż z różnych jego części pochodzą klienci. W tym przypadku pozycjonowanie regionalne będzie nietrafione.

Podobnie wygląda sytuacja z podanymi w przykładach frazami: pozycjonowanie stron Szczecin, kampanie Google Ads Kołobrzeg, strony internetowe Koszalin. Wszystkie te usługi są świadczone przez Internet, nie ma zatem znaczenia w jakiej części kraju mieści się siedziba usługodawcy. Jedynym wyjątkiem mogą być klienci ceniący sobie osobisty kontakt z usługodawcą, aby omówić projekt strony internetowej czy zlecone kampanie i rozwiać ewentualne wątpliwości. Jednakże ze względu na brak czasu i pewne spowszednienie usługi elektronicznych (nie jest to nowość na rynku, której należy poświęcić więcej uwagi), zdarza się to coraz rzadziej. Tym bardziej, że każdą kwestię można omówić mailowo lub telefonicznie, więc po co ograniczać sobie wybór usługodawcy?

Zupełnie inaczej wygląda sytuacja przedsiębiorców działających lokalnie. W naszych przykładach będą to frazy: adwokat w Koszalinie, sklep ze zdrową żywnością w Szczecinie (przy założeniu, że jest to wyłącznie sklep stacjonarny). W takich sytuacjach jak najbardziej uzasadnione jest użycie w pozycjonowanej frazie nazwy miasta czy to w mianowniku np. Koszalin, czy w miejscowniku – w Koszalinie, ponieważ obie formy są stosowane przez użytkowników (potencjalnych klientów). Pozycjonowanie w takiej sytuacji fraz ogólnych mogłoby nie przynieść spodziewanych rezultatów. Cóż bowiem z tego, że pozycjonowany sklep ze zdrową żywnością byłby w TOP 3 w Rzeszowie, jeśli żaden klient nie do niego nie przyjedzie. Podobnie sprawa ma się z „naszym” adwokatem; chociaż coraz więcej mecenasów udziela także porad online, więc tu może się rynek trochę zmieniać. Jednakże na razie wielu klientów ceni sobie porady „w cztery oczy”, kiedy może omówić swoją sprawę, pokazać dokumenty itp.

W grupie właścicieli stron, które ze względu na lokalizację i przedmiot działalności stosują częściowo pozycjonowanie lokalne będą też pensjonaty i inne usługi zakwaterowania. Częściowo, gdyż w ich przypadku poza frazami w stylu: pensjonat Kołobrzeg czy noclegi Wetlina, zazwyczaj pojawiają się zwroty bardziej ogólne np.: pensjonat na morzem, noclegi w górach (czy dokładniej – w Bieszczadach).

Ponieważ odpowiedni dobór pozycjonowanych fraz jest kluczem do Państwa sukcesu, ale również do zadowolenia z usługi, w razie wątpliwości co do trafności wyboru, możemy przygotować Państwu zestawienie ich popularności według wyszukiwarki. Te propozycje, w połączeniu z odpowiedzią na pytania o docelowych klientów, powinny pomóc Państwu wytypować najlepsze frazy do pozycjonowania.

W razie zainteresowania możemy przygotować niezobowiązującą ofertę.