Jedną z metod promocji sklepu internetowego jest jego pozycjonowanie. Efektem tej formy promocji jest poprawienie miejsc strony w naturalnych wynikach wyszukiwarek, czyli przede wszystkim w Google. Naturalne wyniki to bezpłatny ranking stanowiący – poza mediami społecznościowymi, Google Ads’ami, mapami, Google zakupami, itp. – dodatkowe, bardzo istotne, źródło pozyskania klientów. Przy czym w przypadku sklepów internetowych, największy sens ma pozycjonowanie szerokie, w rozliczeniu za kliknięcia.
Czym różni się ono od pozycjonowania strony będącej de facto wizytówką firmy? Kiedy pozycjonujemy prostą stronę należącą np. do kancelarii prawnej, biura rachunkowego, architekta, malarza, atelier krawieckiego, fryzjerskiego, firmy remontowej czy pizzerii, przyjmujemy określoną, bazową ilość fraz kluczowych do pozycjonowania. W takich przypadkach na ogół dość łatwo można wytypować frazy, na których zależy Klientowi oraz które – na podstawie danych z Google – cieszą się zainteresowaniem użytkowników.
Sklepy internetowe – dużo produktów, inne wymagania
Inaczej sprawa wygląda ze sklepami internetowymi. Charakteryzują się one dużą bazą produktów, podzielonych na kategorie. Użytkownicy mogą wpisywać ogromną ilość kombinacji fraz poszukując określonych produktów. Mogą towar doprecyzować, gdy szukają konkretnego lub stosować różne opisy (z użyciem wymiarów, kolorystyki, budowy, składników, itd.). To powoduje, że nie ma sensu stosować tradycyjnego pozycjonowania, w którym promowane są wyłącznie wybrane, określone frazy.
Ponadto, właściciele sklepów online zazwyczaj nie są zainteresowani promocją w ich lokalizacji. A zatem odpada pozycjonowanie mapy Google.
Pozycjonowanie sklepu wymaga za to przeprowadzenia znacznie szerszej analizy i optymalizacji – z uwagi na ilość podstron i „ciężar” strony. Zazwyczaj konieczna jest także optymalizacja w celu szybszego ładowania strony. Wiąże się z tym także inny harmonogram działań podejmowanych poza stroną.
Oferta win – win, czyli rozliczenie za wejścia na stronę
Dlatego też od dłuższego czasu, pozycjonujemy sklepy internetowe (i inne rozbudowane serwisy) w rozliczeniu za faktyczne wejścia na stronę. Z licznych rozmów z Klientami wynika, że tak naprawdę nie interesuje ich bycie w TOP10. Interesują ich klienci, a TOP10 nie zawsze przekłada się na ich wzrost i na sprzedaż. Z tego powodu, w ramach optymalizacji zwracamy uwagę na czynniki, które sprawiają, że strona jest przyjazna klientom – szybko się ładuje, zawiera czytelną, dobrze rozmieszczoną treść, nie ma błędów, także tych programistycznych, utrudniających składanie zamówień. O tym, dlaczego w ogóle warto pozycjonować stronę, możecie przeczytać w tym artykule: zalety pozycjonowania
Jeśli jesteście Państwo zainteresowani pozycjonowaniem szerokim w rozliczeniu win-win, czyli za każdego klienta, „ściągniętego” na Waszą stronę, zapraszamy do kontaktu. Przedstawimy Państwu naszą autorską ofertę w rozliczeniu za kliknięcia.
Napisz: biuro@bbsoft.pl lub zadzwoń: 71-355-71-51