Legalne pozycjonowanie White SEO

W sieci internet na temat pozycjonowania można natknąć się na stwierdzenia, że dana firma zajmuje się tylko pozycjonowaniem White SEO, że pozycjonowanie Black SEO jest skuteczniejsze ale niebezpieczne, albo na dyskusje zwolenników i przeciwników obu wariantów.

W czym tkwi problem i co to takiego White SEO czy Black SEO?
Otóż właściciele wyszukiwarek np. wyszukiwarki Google stworzyli katalog zasad, którymi należy się kierować dbając i promując daną stronę. W tym katalogu znalazły się również działania, które są uznawane za niedozwolone. Pozycjonowanie stron zgodne z tymi zasadami określonymi w regulaminach nazywane jest pozycjonowaniem White SEO. O tym, jakie działania są dozwolone można dowiedzieć się z regulaminów i ze szkoleń organizowanych np. przez Google. Takie pozycjonowanie jest bezpieczne dla strony. Powoduje ono, że strona stopniowo zdobywa i utrzymuje później “zaufanie” w oczach wyszukiwarki, jako wiarygodna, warta wyróżnienia jej wysokimi miejscami.

Przeciwieństwem pozycjonowania White SEO, jest Black SEO. Pozycjonerzy, którzy w ten sposób “pracują” nie stosują się do wytycznych określonych przez właścicieli wyszukiwarek, w regulaminach. Takie pozycjonowanie może spowodować nałożenie na stronę filtra lub jej usunięcie z wyników wyszukiwania. Najczęściej ten rodzaj pozycjonowania stosują freelancerzy, którzy pobierają niewielkie opłaty za pozycjonowanie dlatego zależy im na szybkim podbiciu strony na wysokie miejsca i zarobieniu choć trochę. Jeśli natomiast na skutek takich działań, strona zostanie później ukarana, to trudno. Najczęściej pozycjonerzy Black SEO zamieszczają setki lub tysiące linków w różnych katalogach (w dodatku w bardzo krótkim czasie), na forach dyskusyjnych, spamują księgi gości na blogach, aby rozreklamować stronę, wielokrotnie na stronie powtarzają pozycjonowane frazy, które w zdaniach brzmią nielogicznie i niegramatycznie, zamieszczają na stronie ukryte treści przeznaczone tylko dla robotów wyszukiwarek i na zakończenie umieszczają linki do swojej strony aby kosztem swojego klienta wypromować przy okazji swoją stronę. Takie działania mogą w krótkim czasie przynieść efekty lecz niestety nie są trwałe.

Widząc ogłoszenia w stylu: Twoja strona znajdzie się w TOP10 w ciągu tygodnia czy dwóch tygodni za 30zł, warto zastanowić się nad metodą pozycjonowania firmy lub osoby zamieszczającej takie ogłoszenie oraz nad długofalowymi skutkami takich chaotycznych działań dla strony.


Jesteś zainteresowany pozycjonowaniem strony lub sklepu ?

Zapytaj o ofertę   

Napisz: biuro@bbsoft.pl   lub zadzwoń: 71-355-71-51
Wykonamy za darmo analizę strony i przedstawimy szczegółową ofertę.